درام فیلتر چیست

درام فیلتر چیست و چگونه کار میکند

درام فیلتر یک دستگاه مکانیکی با قابلیت شستشوی خودکار است که جهت حذف ذرات معلق از ۱۰ میکرون به بالا در تصفیه فاضلاب و آب برگشتی از استخرهای پرورش ماهی کاربرد دارد. این دستگاه در مسیر آب خارج شده از استخرهای پرورشی قرار گرفته و توسط میکرو استرینر های نصب شده روی آن ذرات معلق و فضولات موجود در آب را جدا میکند.

نحوه کار درام فیلتر چگونه است

جریان آب دارای ذرات معلق و فضولات وارد استوانه درام فیلتر می شود. بر اساس سایز چشمه مش نصب شده روی درام فیلتر از ۱۰ میکرون به بالا ذرات پشت مش ها گیر کرده و آب از آنها عبور می کند. استوانه درام به صورت دائم در حال چرخش بوده و ذرات معلق جدا شده با چرخش به محل شستشوی مش ها می رسند. در این مرحله آب با فشار توسط نازل ها از سمت بیرون استوانه ذرات معلق پشت مش را به درون سینی شوت پرتاب می کند. در ادامه این ذرات از خروجی سینی شوت یه سمت فاضلاب یا هرزآب خروجی از مزرعه هدایت می شود. ویدیوی زیر را تماشا کنید.

ساختار درام فیلتر

درام فیلتر تشکیل شده از استراکچر یا بدنه که استوانه و سایر قطعات رو آن نصب می شوند و جنس آن به لحاظ مقاومت در برابر خوردگی از استیل می باشد و ابعاد آن بر اساس ظرفیت دستگاه متغییر است. جزء بعدی استوانه درام است که مش ها یا توری های جداکننده ذرات معلق روی آن نصب شده و دائم در حال چرخش است.متریال آن مانند بدنه از استیل ضد زنگ و مقاوم بوده و با توجه به قرارگرفتن در معرض تنش، بالانس و استحکام آن در طول عمر دستگاه بسیار مهم است. همچنین آب بندی مش ها نسبت به استوانه و استوانه نسبت به محل ورود آب تاثیر مهمی در راندمان دستگاه دارد. از اجزا مهم دیگر موتور و گیربکس دستگاه است که به عنوان محرک استوانه عمل کرده و توسط تسمه، زنجیر یا مستقیم باعث حرکت دورانی استوانه می شود. مورد بعدی مش ها هستند که از اسیب پذیرترین اجزای دستگاه بوده و هزینه های جاری آنها نسبت به سایر قطعات بالاتر است. و در نهایت می توان به سیستم شستشو و بکواش اشاره کرد که شامل پمپ، نازل ها و سینی شوت می شود و هماهنگی و عملکرد آنها باعث خروجی تمیزتر و راندمان بهتر دستگاه خواهد شد.

دیدگاه‌ خود را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

اسکرول به بالا